Вісім місяців тому, 26 лютого, на другу добу широкомасштабного вторгнення, з’явилось повідомлення, що підірвали автомобільний міст, який стояв на шляху між Києвом та Житомиром.
Тоді, у пресслужбі Служби автомобільних доріг у Житомирській області, написали:
«Автомобільний міст на трасі М-06 Київ-Чоп поблизу села Стоянка (Київська область) підірвали. Він є важливим об’єктом на цьому напрямку».
Зруйнований в кінці лютого міст по Житомирській трасі став суттєвою перешкодою для планів окупантів «взяти Київ за три дні».
Після остаточного звільнення північної частини України від російських військових, дорожники облаштували тимчасову об’їзну дорогу та понтонну переправу.
Але вона могла витримати лише легковики, вантажівкам та автобусам доводилось робити об’їзди. Наприкінці травня дорожники звели прогонову трасу для проїзду вантажівок, але в одну сторону. Роботи тривали далі. І ось, 2 листопада, очільник міністерства інфраструктури Олександр Кубраков, повідомив про те, що зранку 3 листопада «проїзний в обидві сторони».
Міст по Житомирській трасі зруйнували в кінці лютого, щоб завадити російським окупантам
Відбудова правої частини зруйнованого мосту тривала з травня по листопад — пів року.
Також сьогодні відкрили проїзд ще одним мостом на міжнародній трасі — М-03 Київ — Харків — Довжанський.
Міст на міжнародній трасі М-03 Київ — Харків — Довжанський
Йдеться про правий проїзд мосту у селі Борщів на Київщині. На лівій частині влаштовуємо асфальтобетонне покриття на підходах та прогоновій будові та монтуємо металеве бар’єрне огородження.
У травні будівельники відкрили й тимчасовий проїзд біля села Борщів.
Він відповідав параметрам дороги третьої категорії та був розрахований не лише на легковий, але і на вантажний транспорт. Це мало критичне значення, адже магістраль М-03 є однією з ключових у країні.
Тепер міст завершити остаточно.
«Ця міжнародна траса сполучає столицю з Полтавщиною і Харківщиною й відіграє важливу роль у товарообігу країни, забезпеченні потреб військових на передовій та функціонуванні гуманітарних коридорів», — повідомив Олександр Кубраков.
М-03 — траса, яка сполучає Київ з Полтавщиною та Харківщиною
Від початку повномасштабного вторгнення росії зруйновано 326 штучних споруд на дорогах загального користування. Щоб швидко з’єднати між собою населені пункти, Укравтодор уже влаштував 61 тимчасову переправу.
І все ж тимчасові проїзди не здатні витримати навантаження від руху транспорту тривалий період. Саме тому на ключових дорогах країни мости відбудовують капітально.
«Вечірній Київ» детально висвітлював всі перипетії, що відбувались з обома мостами. Зокрема, про те, що з 26 лютого проїхати від Києва до Житомира неможливо через підрив мосту біля Стоянки. Після деокупації побудували й відкрили тимчасовий біля Стоянки й розблокували шлях від Києва до Житомира і далі. До початку літа дорожники відкрили рух для вантажівок, але у одну сторону.
Міст через річку Трубіж біля села Борщів відновлювали до 10 травня. У найкоротші терміни дорожники влаштували через річку Трубіж сім водопропускних труб, ґрунт укріпили геотекстильною решіткою, на шар піску поклали щебенево-піщану суміш, зверху — асфальтобетонне покриття та встановили відповідні дорожні знаки.
Джерело