Що робити, якщо вкрали смартфон? На жаль, більшість людей ставлять собі це питання вже після крадіжки, коли рахунок йде на хвилини.
Однак про це потрібно подумати тоді, коли телефон поруч, і виконати певну послідовність дій, які мінімізують ризики в разі крадіжки гаджета.
Масштаби збитків від втрати телефона можуть бути величезними. Смартфон – це ключ до аватару людини в цифровому світі.
Він зберігає приватні фото, відео, контакти, листування, особисті повідомлення, відкриває доступ до історії життя, облікових записів Facebook, Instagram, Viber, Telegram, Gmail, додатків мобільного банкінгу, поштових операторів, операторів таксі, мобільних операторів, медичних сервісів.
Доступ до чуттєвих приватних даних дає зловмиснику надзвичайно широкі можливості для шантажування жертви, спустошення банківських рахунків і "привласнення" її цифрового життя.
ЕП підготувала рекомендації, що потрібно робити в разі крадіжки смартфона і які превентивні заходи потрібно вжити.
Алгоритм дій: якщо вкрали телефон
Крок 1. Заблокувати зв'язок на втраченому телефоні.
Це необхідно зробити, щоб зловмисник не міг скористатися двофакторною авторизацією в банківських, поштових та соціальних сервісах. В іншому випадку крадій зможе змінити паролі доступу до них та отримати над ними контроль.
Необхідно у будь-кого (перехожого, бармена, офіціанта, продавця, таксиста, поліцейського) попросити телефон і зателефонувати своєму мобільному оператору.